DATA MAAKT VERKOPERS ONMISBAAR!

DATA MAAKT VERKOPERS ONMISBAAR!

28-01-2017

De laatste tijd zie ik veel discussies en columns langskomen die aangeven dat het einde der tijden voor verkopers nu echt nadert. Allemaal onder het mom van 1 argument: we leven in het tijdperk van data en marketing automation.

Het merendeel van de bedrijven in Nederland houdt zich serieus bezig met allerlei online marketing alternatieven. Het ene bedrijf wat meer adhoc, het andere wat meer strategisch gestructureerd. Punt is dat veel (online) marketingtools uitstekend hun werk doen. Bijvoorbeeld: De websitebezoekers stijgen enorm, er wordt veel terug geklikt op retargetting campagnes en de website staat bovenaan in de zoekresultaten. Het resultaat: er worden grote hoeveelheden leads gegenereerd, en mensen zullen je gaan bellen. Geweldig, het werkt!

Maar nu komt het. Slechts 2% van de bezoekers van een website, die nog geen klant zijn, neemt daadwerkelijk zelf contact op. Die 2% is echt de max. Je beschikt met de overige 98% dus over een ongekend potentieel, helaas kan die 98% ook uitlopen in een ongekende verspilling.

Er moet namelijk wat mee gedaan worden. En daar gaat het vaak fout. Het genereren van online leads, en data wordt geheiligd, maar het komt steeds vaker naar voren dat er niet wordt nagedacht over de laatste stap. Als het gaat over “Wat doe je met de data die je hebt?”. Hoe ga je nu verder, wat is de volgende stap, en belangrijker nog wanneer en wie zet die volgende stap dan?

En dan komt de missing link in het spel. De persoon waarvan iedereen ook bij de introductie van de fax al dachten dat die overbodig zou gaan worden. De verkoper.

Juist in het online tijdperk, waar alles vindbaar is, waar alles meetbaar is, is de verkoper een onmisbare link in je traject. De online marketing toont namelijk aan dat de markt op jou zit te wachten. En dat is het onmisbare aan sales, aan de verkoper: de assertiviteit om niet te wachten, maar te beginnen.

Jeroen van Ginkel & Mart Hoogvliet

Telefonische acquisitie uitbesteden? 4 belangrijke redenen om dat te overwegen

28-09-2017
Telefonische acquisitie uitbesteden? 4 belangrijke redenen om dat te overwegen

Belburo inhuren? 6 belangrijke tips!

19-09-2017
Belburo inhuren? 6 belangrijke tips!

E-mailen en koud bellen na 25 mei 2018? Zo doe je dat!

06-09-2017
E-mailen en koud bellen na 25 mei 2018? Zo doe je dat!

Vacatures telefonische acquisitie

31-08-2017
Vacatures telefonische acquisitie

WAAROM TELEFONISCHE ACQUISITIE IN B2B WINT AAN POPULARITEIT?

20-08-2017
WAAROM TELEFONISCHE ACQUISITIE IN B2B WINT AAN POPULARITEIT?

Cold Calling verboden in 2018?

16-08-2017
Cold Calling verboden in 2018?

Op deze manier versier je iedereen!

19-07-2017
Op deze manier versier je iedereen!

In 10 stappen voorbereid op de AVG

19-04-2017
In 10 stappen voorbereid op de AVG

Wat is een lead?

23-03-2017
Wat is een lead?

Telefonische acquisitie doe je zo! Bepalen van je doelgroep

15-03-2017
Telefonische acquisitie doe je zo! Bepalen van je doelgroep

Telefonische acquisitie doe je zo! Waarom acquisitie een bijzondere vaardigheid is

09-03-2017
Telefonische acquisitie doe je zo! Waarom acquisitie een bijzondere vaardigheid is

Telefonische acquisitie verboden in 2018?

23-02-2017
Telefonische acquisitie verboden in 2018?

Telefonische acquisitie doe je zo! Waarom acquisitie niet werkt

22-02-2017
Telefonische acquisitie doe je zo! Waarom acquisitie niet werkt

Affiliate Partner Programma (B2B) Voor (online) marketingspecialisten

21-02-2017
Affiliate Partner Programma (B2B) Voor (online) marketingspecialisten

uitnodiging gratis seminar over marketing & sales

14-02-2017
uitnodiging gratis seminar over marketing & sales

Acquisitie doe je zo! Introductie van ons kennis blog

14-02-2017
Acquisitie doe je zo! Introductie van ons kennis blog

Telefonische Acquisitie is geen verkoopvaardigheid

08-02-2017
Telefonische Acquisitie is geen verkoopvaardigheid

VRAAG NIET OM EEN JA!

27-01-2017
VRAAG NIET OM EEN JA!

FOUTJE?

22-01-2017
FOUTJE?