Telefonische acquisitie doe je zo! Bepalen van je doelgroep

Telefonische acquisitie doe je zo! Bepalen van je doelgroep

15-03-2017

Het is raadzaam om het merendeel van je voorbereidingstijd te besteden aan het bepalen van de doelgroep. Vaak lijkt het bepalen van de doelgroep heel erg makkelijk. Dit zorgt er dan vaak ook voor dat je wat minder kritisch bent en de behoefte van jouw voorgenomen doelgroep vaak te rooskleurig weerspiegelt.

Bij het bepalen van jouw doelgroep is het belangrijk om jezelf in deze doelgroep te verplaatsen, en kritisch naar zowel je product als je markt te kijken. Beantwoord hiervoor onderstaande vragen:

  1. Waaraan heb je gemerkt dat juist deze doelgroep behoefte heeft aan jouw product of dienst?

  1. Welke essentieel probleem heeft jouw doelgroep zolang ze geen gebruik maken van jouw product of dienst?

  1. Als dit zo’n groot probleem is voor jouw doelgroep, waarom hebben ze het dan niet allang opgelost?

  1. Welke alternatieven heeft jouw doelgroep om te voorzien in hun mogelijke behoefte, gelijk gericht aan jouw oplossing?

  1. Hoe ben je er achter gekomen hoe groot jouw doelgroep is?

  1. Hoeveel geld gaat jouw toekomstige klant straks verdienen dankzij jou, of welk ander voordeel levert jouw dienst/oplossing/product daadwerkelijk op voor jouw toekomstige klant?

  1. Reken dit eens uit op basis van de meest ongunstige cijfers. Waar kom je op uit?

Hoe beantwoord je deze vragen?
Je kunt dat doen op 2 manieren. 1, je geeft wenselijke antwoorden, ingegeven door je onderbuik. Het grote voordeel is dat je dan overtuigd bent dat je gaat slagen. Daar is niets mis mee, maar de teleurstelling zal tijdens het bellen des te groter zijn. Een groot percentage van deze groep haakt vervolgens af met de conclusie dat telefonische acquisitie niet werkt en niet meer van deze tijd is.

De verstandige optie is om genoeg tijd te nemen om na te denken over deze stappen. Doe onderzoek naar jouw doelgroep. Dit is tegenwoordig door internet heel eenvoudig te doen. Neem hiervoor voldoende tijd op in jouw planning en houdt je daar aan. Ga er niet minder maar ook niet veel meer tijd aan besteden. Voorbereiding is namelijk ook vaak een onbewuste rechtvaardiging om toch nog even niet te gaan bellen.

 

Jeroen van Ginkel, Mart Hoogvliet, Lewis Brodie

Telefonische acquisitie uitbesteden? 4 belangrijke redenen om dat te overwegen

28-09-2017
Telefonische acquisitie uitbesteden? 4 belangrijke redenen om dat te overwegen

Belburo inhuren? 6 belangrijke tips!

19-09-2017
Belburo inhuren? 6 belangrijke tips!

E-mailen en koud bellen na 25 mei 2018? Zo doe je dat!

06-09-2017
E-mailen en koud bellen na 25 mei 2018? Zo doe je dat!

Vacatures telefonische acquisitie

31-08-2017
Vacatures telefonische acquisitie

WAAROM TELEFONISCHE ACQUISITIE IN B2B WINT AAN POPULARITEIT?

20-08-2017
WAAROM TELEFONISCHE ACQUISITIE IN B2B WINT AAN POPULARITEIT?

Cold Calling verboden in 2018?

16-08-2017
Cold Calling verboden in 2018?

Op deze manier versier je iedereen!

19-07-2017
Op deze manier versier je iedereen!

In 10 stappen voorbereid op de AVG

19-04-2017
In 10 stappen voorbereid op de AVG

Wat is een lead?

23-03-2017
Wat is een lead?

Telefonische acquisitie doe je zo! Waarom acquisitie een bijzondere vaardigheid is

09-03-2017
Telefonische acquisitie doe je zo! Waarom acquisitie een bijzondere vaardigheid is

Telefonische acquisitie verboden in 2018?

23-02-2017
Telefonische acquisitie verboden in 2018?

Telefonische acquisitie doe je zo! Waarom acquisitie niet werkt

22-02-2017
Telefonische acquisitie doe je zo! Waarom acquisitie niet werkt

Affiliate Partner Programma (B2B) Voor (online) marketingspecialisten

21-02-2017
Affiliate Partner Programma (B2B) Voor (online) marketingspecialisten

uitnodiging gratis seminar over marketing & sales

14-02-2017
uitnodiging gratis seminar over marketing & sales

Acquisitie doe je zo! Introductie van ons kennis blog

14-02-2017
Acquisitie doe je zo! Introductie van ons kennis blog

Telefonische Acquisitie is geen verkoopvaardigheid

08-02-2017
Telefonische Acquisitie is geen verkoopvaardigheid

DATA MAAKT VERKOPERS ONMISBAAR!

28-01-2017
DATA MAAKT VERKOPERS ONMISBAAR!

VRAAG NIET OM EEN JA!

27-01-2017
VRAAG NIET OM EEN JA!

FOUTJE?

22-01-2017
FOUTJE?