B2B lead generatie vraagt om een totaalaanpak

door nov 22, 2021Telefonische acquisitie

B2B lead generatie draait in de basis om het leggen van contact met bedrijven waarmee jij mogelijk zaken kunt doen. Je zoekt naar ondernemingen die zich willen toevoegen aan jouw klantenbestand. Deze komen vanzelfsprekend niet aanwaaien. Het is ook niet de bedoeling dat je er een half proces aan waagt, in de hoop dat de rest zich vanzelf wel wijst.

De praktijk leert dat je moet blijven investeren en dat B2B lead generatie om een totaalaanpak vraagt als je echt succes wilt hebben.

Online B2B lead generatie verdient vaak de voorkeur

Je kunt natuurlijk op veel verschillende manieren aan de slag met B2B lead generatie. Dit kan zowel online als offline. We zien dat steeds meer ondernemers de voorkeur geven aan online B2B lead generatie. Dat is natuurlijk ook prima, maar dan is het wel belangrijk om de aanpak daar ook goed op af te stemmen.

Ben je van oudsher een persoonlijke benadering gewend, bijvoorbeeld op een beurs? Dan is het belangrijk om voor online B2B lead generatie je hele aanpak om te gooien. Online werkt alles namelijk net even anders. Ga jij voor online B2B lead generatie? Dan kun je gaan focussen op push marketing of op pull marketing.

Focussen op push marketing voor B2B lead generatie

Push marketing is een aanpak waarbij je zelf heel actief bent. Je gaat aan de slag met het maken van een plan om nieuwe klanten te vinden. Als je eenmaal mogelijke nieuwe klanten hebt gevonden, dan ga je je inzetten om hen van jouw product of dienst te overtuigen. Je kunt veel opties aanspreken voor push marketing, zoals marketing automation, social media advertising en conversational lead generation. In alle gevallen ben jij bij push marketing de partij die de eerste stap zet.

Focussen op pull marketing voor B2B lead generatie

Gaat je voorkeur naar pull marketing voor lead generatie? Dan neem je zelf een stapje terug. Jij zet niet de eerste stap in het vinden van nieuwe klanten, maar je ‘wacht’ tot mogelijke nieuwe klanten jou vinden. Deze mogelijke klant is op zoek naar een specifiek product en dit betekent in de regel dat er eigenlijk al besloten is dat het product gekocht gaat worden. Natuurlijk is het aan jou om ervoor te zorgen dat mensen jouw product dan vinden en het daadwerkelijk kopen. Je zet bij pull marketing dus vooral in op het zorgen voor een goede vindbaarheid. Denk hierbij onder meer aan SEO (zoekmachineoptimalisatie) en aan Google Ads.

Online lead development uitbesteden aan een professional

Het mag duidelijk zijn dat je altijd een goed plan nodig hebt voor online lead development. Je hebt een totaalaanpak nodig en een sterke strategie die voor je spreekt en voor je werkt. Dat valt niet altijd mee. LEAD Development Company is onder meer gespecialiseerd in online lead development en kan jou altijd van dienst zijn. Natuurlijk vertellen wij je graag vrijblijvend meer over wat wij precies voor jouw bedrijf kunnen betekenen. Benieuwd? Neem dan gerust contact met ons op!

Nu je hier toch bent…

Telefonische acquisitie is mooi!

Er is altijd veel discussie over telefonische acquisitie. “Het werkt niet”, “Het is niet meer van deze tijd”, “Niemand zit tegenwoordig nog op jouw telefoontje te wachten”. Toch zijn er in Nederland veel bedrijven die gespecialiseerd zijn in professionele telefonische acquisitie met dagelijks succes!

In ons eigen boek ‘Telefonische Acquisitie; hoe mooi is dat’ delen wij onze visie over en aanpak met koud bellen. Jeroen van Ginkel is al meer dan 25 jaar werkzaam in de wereld van de sales. Met dit boek wil hij jouw inzicht geven in hoe leuk en waardevol telefonische acquisitie is in het verkoopproces.

In de meer dan 100 pagina’s van dit boek krijg je tips over het bepalen van je doelgroep, adressenbestanden, pitchen, afspraken maken, gatekeepers, omgaan met weerstand en het bijhouden van de voorgang. Aan het einde van het boek kom je erachter of jij een agressieve pitbull of slimme teckel bent. Bestel ons boek eenvoudig online bij ManagementBoek.nl of Bol.com!

 

Lees ook onze andere blogs

“Laten we samen onderzoeken in welke mate onze dienstverlening voor jouw onderneming in het bijzonder een extra rendement oplevert…”