Koude acquisitie werkt niet voor mij… Ach, als we toch eens een euro kregen voor elke keer dat wij dit – of iets vergelijkbaars – te horen krijgen! Ondernemers die zich wagen aan koude acquisitie, en die niet binnen een week superresultaten behalen, schreeuwen al snel dat het allemaal onzin is en dat het niet werkt. Maar is dit echt zo? Zeker niet! Wat is nu de beste dag om koud te gaan bellen? In dit blog vertellen we je het!
Koud bellen naar bedrijven
Koude acquisitie werkt, maar dan moet je wel alle fabeltjes en aannames loslaten over de wat de beste dag van de week is. Het zijn namelijk vooral de fabeltjes die ervoor zorgen dat koude acquisitie niet succesvol is voor jouw B2B bedrijf. Wij nemen de grootste fabeltjes graag met je door, want we hebben er voor elke werkdag één! Onderaan het blog lees je wat de beste dag van de week is om te gaan bellen!
Maandag: dé bluh-dag
We kennen natuurlijk allemaal wel de maandag blues. We hebben een leuk en ontspannen weekend gehad, maar uiteindelijk moet er toch ook weer werk verricht worden. Maandag, de dag waarop iedereen zich een beetje ‘bluh’ voelt, nietwaar? Als je op maandag belt, dan krijg je echt niets voor elkaar, gewoon omdat iedereen chagrijnig is en gewoon écht niet zit te wachten op een belletje.
Het grootste maandag-fabeltje: je krijgt niets voor elkaar, want iedereen heeft een pestbui!
Dinsdag: de vergaderdag
Op dinsdag zijn we allemaal een beetje bijgetrokken en zitten we weer in de werkflow, dus tijd om lekker even bij elkaar te gaan zitten en eindeloos te gaan genieten van een goede vergadering.. NOT, maar het moet natuurlijk wel gebeuren. Dinsdag is dé dag waarop de meeste vergaderingen worden gepland, intern of buiten de deur, en wie pakt nu midden in een meeting de telefoon op?
Het grootste dinsdag-fabeltje: je krijgt niemand te pakken, want iedereen zit in een meeting!
Woensdag: de break-dag
Woensdag, dé dag waarop de man met de zaag komt om de week in tweeën te zagen.. Ja, vroeger misschien! Voor veel mensen is het tegenwoordig gewoon dé dag om vrij te nemen, gewoon omdat dat de week zo lekker breekt. Van de dag van Zaagmans naar een break-dag, of papa-dag, of mama-dag.. Net hoe je het noemen wilt natuurlijk. Tja, tijden veranderen nu eenmaal.
Het grootste woensdag-fabeltje: je krijgt niemand aan de telefoon, want iedereen is vrij!
Donderdag: de stress-dag
Donderdag… Dé dag voor vrijdag en ja, vrijdag is alweer dé dag voor het weekend. Tijd om te gaan stressen, want er moet nog zo veel gedaan worden voor het weekend! We moeten nog telefoontjes plegen, orders afronden, klachten afhandelen.. en dan nog al die deadlines die ons in de nek hijgen. Nee, op donderdag hebben we nauwelijks tijd om rustig van een kopje koffie te genieten in de pauze. Herkenbaar?
Het grootste donderdag-fabeltje: je wordt afgewimpeld, want iedereen heeft het te druk!
Vrijdag: de ‘het is bijna weekend’-dag
Vrijdag is voor de meeste werkende mensen de meest fijne werkdag van de week. Het weekend zit er immers weer aan te komen en dat is toch wel een heel prettig gevoel. De belangrijkste taken zijn af en we kunnen uitkijken naar twee dagen ontspanning. Ja, dan wil je natuurlijk niet zomaar door iemand gebeld worden die je weer stof tot nadenken geeft..
Het grootste vrijdag-fabeltje: je word afgewimpeld, want iedereen zit al in de weekend-modus!
Tja, en zo heb je elke dag een excuus om gewoon niet te bellen!
Voor elke dag van de week ligt er een excuus klaar om gewoon niet de telefoon op te pakken en een gokje te wagen. Ja, zo wordt koude acquisitie inderdaad niet succesvol. Weet je dat je meerdere momenten per week kunt vinden waarop je mensen wél te pakken krijgt? Het vraagt alleen om een beetje onderzoek naar je eigen doelgroep.
Dus wat is de beste dag om te gaan bellen: IEDERE DAG!
Natuurlijk, er zijn altijd momenten waarop jouw belletjes gewoon even niet zo gelegen komen, maar dat is geen reden om dan de hele week maar af te schrijven. Koude acquisitie werkt, voor alle bedrijven, maar het gaat niet vanzelf. Het vraagt om een goede aanpak, een gedegen onderzoek en een langetermijnvisie.
Koude acquisitie werkt…(punt!)
Wij twijfelen er niet aan. Koude acquisitie werkt, voor iedereen. We horen het je denken: ‘Ja natúúrlijk, behalve voor mij zeker?’ Nee, het werkt ook voor jou! Lees onze businesscases maar eens door.
Merk je dat het je weinig of gewoon helemaal niets oplevert? Dan zit het probleem waarschijnlijk in de aanpak. Koude acquisitie vraagt namelijk om een correcte aanpak en als je daar net een stukje naast zit, dan werkt het niet. Wij laten je graag zien dat koude acquisitie werkt, ook voor jou. Besteed het eens aan ons uit om de resultaten te bewonderen. Check online onze tarieven of neem contact met ons op voor meer informatie of advies.