Koud bellen in de feestmaand december; doen of niet?

door nov 15, 2021Telefonische acquisitie

Koud bellen in december… De ene ondernemer gaat er enthousiast mee aan de slag, de ander voelt zich toch wat bezwaard en stelt het liever uit naar het nieuwe jaar. Met al die feestdagen is toch niemand bereikbaar en niemand zit dan te wachten op jouw producten?!

Waar doe je nu goed aan? Wij kunnen je vertellen dat het zeker een goed idee is om in december aan de slag te gaan met koud bellen. Hier zijn meerdere interessante redenen voor. Wij benoemen er in dit artikel drie. Heb je een zin om zelf te bellen? Wij nemen het graag voor je uit handen. Laten we eens bellen!

1. Mensen hebben goede ideeën nodig

Als er een ‘probleem’ is waar iedereen in december in meer of mindere mate mee te maken heeft, dan is het wel het vinden van het perfecte presentje voor een dierbare. Het is niet makkelijk om elk jaar weer iets nieuws te verzinnen. Het wordt zeker op prijs gesteld als nieuwe ideeën worden aangedragen, en waarom zou jouw product niet hét idee van het jaar zijn? Daarnaast is het zo dat dit een uitstekend moment is om een relatie op te bouwen, ook als je de persoon in kwestie niet direct van dienst kan zijn. Iedere relatie kan waardevol blijken in de toekomst.

2. Mensen staan meer open voor nieuwe contacten

De feestmaand brengt bepaalde emoties met zich mee. Deze emoties zijn niet voor iedereen gelijk. Veel mensen voelen zich extra gelukkig in deze maand, terwijl anderen juist meer verdriet ervaren. Het is juist de wisseling van emotie die ervoor zorgt dat mensen meer open staan voor nieuwe contacten, nieuwe relaties en nieuwe vriendschappen.

Daar kun je goed gebruik van maken als je aan de slag gaat met koud bellen in december. We kunnen allemaal meepraten over familie, over herinneringen aan eerdere feestmaanden en over de waardevolle dingen die speciaal in deze maand extra worden benadrukt. Juist dat kun je goed gebruiken tijdens de gesprekken.

3. Mensen zijn sneller geneigd om ‘ja’ te zeggen

In december zijn mensen in een ‘koopstemming’. Ze geven makkelijker geld uit en zijn daardoor ook sneller geneigd om ‘ja’ te zeggen, zeker als het gesprek een positief tintje heeft. Een persoonlijke benadering is daarom belangrijk. Start direct met het leggen van een verbinding en versterk deze in het gesprek. Zorg dat het een ‘feest van herkenning’ wordt, zodat je een maximaal resultaat uit het gesprek kan halen. Mensen geven makkelijker geld uit in december, dus juist in de feestmaand is het een goed idee om een mooi product of een fijne dienst voor te stellen.

Koud bellen in de feestmaand uitbesteden

Koud bellen in december? Zeker! Mensen hebben vaak wat meer tijd en uiteindelijk gaat business gewoon het hele jaar door, dus ook in de feestmaand. Maar wat nu als jij het dan juist drukker hebt en gewoon echt geen tijd hebt om te bellen?

Of wat als je eigenlijk al koudwatervrees krijgt bij de gedachte aan koud bellen, zeker in de feestmaand? Dan wend je je tot LEAD Development Company. Wij nemen het project graag van je over. Check online onze actuele tarieven. Wil je eerst meer informatie of een persoonlijk advies? Neem dan gerust contact met ons op.

Nu je hier toch bent…

Telefonische acquisitie is mooi!

Er is altijd veel discussie over telefonische acquisitie. “Het werkt niet”, “Het is niet meer van deze tijd”, “Niemand zit tegenwoordig nog op jouw telefoontje te wachten”. Toch zijn er in Nederland veel bedrijven die gespecialiseerd zijn in professionele telefonische acquisitie met dagelijks succes!

In ons eigen boek ‘Telefonische Acquisitie; hoe mooi is dat’ delen wij onze visie over en aanpak met koud bellen. Jeroen van Ginkel is al meer dan 25 jaar werkzaam in de wereld van de sales. Met dit boek wil hij jouw inzicht geven in hoe leuk en waardevol telefonische acquisitie is in het verkoopproces.

In de meer dan 100 pagina’s van dit boek krijg je tips over het bepalen van je doelgroep, adressenbestanden, pitchen, afspraken maken, gatekeepers, omgaan met weerstand en het bijhouden van de voorgang. Aan het einde van het boek kom je erachter of jij een agressieve pitbull of slimme teckel bent. Bestel ons boek eenvoudig online bij ManagementBoek.nl of Bol.com!

 

Lees ook onze andere blogs

“Laten we samen onderzoeken in welke mate onze dienstverlening voor jouw onderneming in het bijzonder een extra rendement oplevert…”