Lead nurturing door telefonisch acquisitie

door jul 19, 2021Telefonische acquisitie

Lead nurturing is nooit eerder zo veelzijdig geweest als nu. Je hebt eindeloos veel mogelijkheden om deze methode in de praktijk te brengen, van telemarketing tot social media. Uiteindelijk draait het natuurlijk allemaal om het resultaat: het opbouwen van een relatie met een lead.

Je wilt vertrouwen wekken, een positieve indruk maken, persoonlijke aandacht schenken en een steeds hechtere band realiseren. Telefonisch acquisitie is hierbij een perfect middel!

Geschreven woorden vs. gesproken woorden

Is het jou wel eens gebeurd dat je een geschreven bericht, zoals een appje of een mailtje, anders interpreteerde dan het aanvankelijk bedoeld was? Je zal niet de eerste zijn, en zeker ook niet de laatste. Dit geeft al duidelijk aan dat de kracht van geschreven woorden grenzen kent. Natuurlijk is het fantastisch om social media kanalen in te zetten om een band op te bouwen met prospects. Het is ook prima om prospects een mail te sturen.

De grote vraag is wel: bouw je hiermee ook echt een band op? Bouw je hiermee een band op die sterk genoeg is om de persoon aan jou te binden? Nee, hier heb je echt een benadering voor nodig die persoonlijker is. Gesproken woorden kennen zo veel meer kracht dan geschreven woorden…

De efficiëntie van menselijk contact

Jij wilt jouw verkooptraject zo slim en sterk mogelijk in stappen. Wat heb je hiervoor nodig? Juist! Hiervoor heb je kwalitatieve informatie nodig die direct toepasbaar is. Deze informatie krijg je niet op je bordje gegooid als je enkel contact onderhoud via social media of per mail. Mensen nemen namelijk niet de tijd om een bericht aan jou te typen. Het is een ‘even-snel-snel-tussendoor’ verhaal en daar word jij niet wijzer van. Wil jij jouw verkooptraject sterk instappen met de juiste, bruikbare en direct toepasbare informatie? Dan ontkom je gewoonweg niet aan menselijk contact. Geen enkel onderdeel van lead nurturing is zo effectief als het menselijke aspect.

Lead nurturing draait niet alleen om jou

Telefonische acquisitie is het belangrijkste, meest menselijke aspect van lead nurturing. Toch kan dit ook tegen je keren. Misschien heb je zelf al eens iemand aan de telefoon gehad die het compleet verkeerd aanpakt. Hij of zij start elke zin met ‘ik’ en de volgende zin wordt alweer uitgesproken als jij je zegje nog niet hebt afgerond. Als je lead nurturing volledig om jou laat draaien, dan stoot je jouw leads sneller af dan dat je ze binnen hebt gehaald.

Luister altijd goed naar je prospects, leer hen kennen door écht met hen te praten en persoonlijke aandacht te bieden. Bied waardevolle informatie en stel je flexibel op. Combineer luisteren met het tonen van je expertise en je staat al met één been in het verkoopproces.

Een band opbouwen middels telefonische acquisitie

Telefonische acquisitie is dá manier om een goede band op te bouwen met potentiële klanten. Natuurlijk, internet biedt veel mogelijkheden, maar geen enkele optie via internet is zo persoonlijk als de telefonische benadering. Zeker als het gaat om complexe B2B processen is telefonische acquisitie dé weg om te bewandelen. Natuurlijk staat LEAD Development Company hierin voor je klaar. Wil je meer weten of ben je benieuwd naar wat wij precies voor jou kunnen betekenen? Maak via de website nader kennis met onze mogelijkheden en tarieven en neem vrijblijvend contact met ons op.

Nu je hier toch bent…

Telefonische acquisitie is mooi!

Er is altijd veel discussie over telefonische acquisitie. “Het werkt niet”, “Het is niet meer van deze tijd”, “Niemand zit tegenwoordig nog op jouw telefoontje te wachten”. Toch zijn er in Nederland veel bedrijven die gespecialiseerd zijn in professionele telefonische acquisitie met dagelijks succes!

In ons eigen boek ‘Telefonische Acquisitie; hoe mooi is dat’ delen wij onze visie over en aanpak met koud bellen. Jeroen van Ginkel is al meer dan 25 jaar werkzaam in de wereld van de sales. Met dit boek wil hij jouw inzicht geven in hoe leuk en waardevol telefonische acquisitie is in het verkoopproces.

In de meer dan 100 pagina’s van dit boek krijg je tips over het bepalen van je doelgroep, adressenbestanden, pitchen, afspraken maken, gatekeepers, omgaan met weerstand en het bijhouden van de voorgang. Aan het einde van het boek kom je erachter of jij een agressieve pitbull of slimme teckel bent. Bestel ons boek eenvoudig online bij ManagementBoek.nl of Bol.com!

 

Lees ook onze andere blogs

“Laten we samen onderzoeken in welke mate onze dienstverlening voor jouw onderneming in het bijzonder een extra rendement oplevert…”