Telefonische acquisitie & data, wat kun je daar mee?

door okt 18, 2021Telefonische acquisitie

Telefonische acquisitie en data zouden eigenlijk hand in hand moeten gaan en moeten samenwerken. In de praktijk gebeurt dit nog te weinig. Jij hebt allerlei data die je aan het bureau geeft, die combineert dit met hun eigen data en daaruit komt weer nieuwe data. Bedrijven worden vervolgens gebeld en de uitkomsten van die gesprekken komen weer in een ander systeem. Dat gaat vervolgens weer per mail naar jou….

Pffff… kun jij het nog volgen?

Dit moet toch allemaal veel slimmer en beter kunnen? Als een prospect al 4x je website heeft bezocht en deze een e-book heeft gedownload, dan moet deze anders aangesproken worden dan aan koud contact. Hoe weet het belbureau dit en hoe houd jij als klant het overzicht.

Uitwisselen van data kost onnodig veel tijd

Jij wilt telefonische acquisitie uitbesteden. Om goede resultaten te bereiken, heeft het bureau waaraan je uitbesteedt alle informatie nodig die jij hebt. Hoe meer data er is, hoe groter de kans op succes. Dus, jij gaat aan de slag om alle data die je hebt verzameld door te spelen aan het bureau in kwestie. Dit bureau verzamelt alle data, zodat er vervolgens kan worden gestart met de belwerkzaamheden.

Leuk, maar hoeveel tijd is er inmiddels al verloren gegaan? Precies!

Als je op deze manier werkt, dan was je waarschijnlijk nog sneller klaar als je de belletjes zelf even had afgehandeld. In deze tijd is het echt niet meer nodig om zo veel tijd kwijt te raken. Je kunt telefonische acquisitie sneller laten verlopen door data automatisch over te brengen.

Steeds meer mogelijkheden voor automatische overdracht

Automatisering, digitalisering… Het is allemaal aan de orde van de dag. Door zo veel mogelijk te automatiseren, kunnen bedrijfsprocessen sneller verlopen. Dit kan ook zeker wanneer het gaat om telefonische acquisitie. Er zijn namelijk voldoende mogelijkheden om data automatisch over te brengen naar callcenter voor een sneller telefonisch acquisitie proces. De andere kant op werkt dit ook.

Data vanuit de telefonische acquisitie kan automatisch terug worden overgebracht. Toch zijn er nog maar weinig callcenters die focussen op het soepeler laten verlopen van het proces en dat is jammer. Het kan zowel het callcenter als de klant veel tijd én geld besparen. Wij pakken dit anders aan.

Telefonische acquisitie en data: waarom ons?

Als ervaren bedrijf zoeken wij altijd naar mogelijkheden om onze dienstverlening efficiënter te maken en te optimaliseren voor onze klanten. Dit betekent vooral ook dat wij goed kijken naar nieuwe mogelijkheden voor de toekomst. Zo zorgen wij er steeds meer voor dat data vanuit ons systeem rechtstreeks gesynchroniseerd wordt naar CRM-systemen en andersom. Hierbij valt onder meer te denken aan systemen zoals Hubspot, Pipedrive en SalesForce.

Hierdoor kan data ook vanuit het systeem direct ons callcenter in worden gebracht en er zijn nog niet veel bureaus in Nederland die dit voor jou kunnen doen. Wij vertellen je graag meer over de belangrijke voordelen hiervan. Neem gerust vrijblijvend contact met ons op.

Nu je hier toch bent…

Telefonische acquisitie is mooi!

Er is altijd veel discussie over telefonische acquisitie. “Het werkt niet”, “Het is niet meer van deze tijd”, “Niemand zit tegenwoordig nog op jouw telefoontje te wachten”. Toch zijn er in Nederland veel bedrijven die gespecialiseerd zijn in professionele telefonische acquisitie met dagelijks succes!

In ons eigen boek ‘Telefonische Acquisitie; hoe mooi is dat’ delen wij onze visie over en aanpak met koud bellen. Jeroen van Ginkel is al meer dan 25 jaar werkzaam in de wereld van de sales. Met dit boek wil hij jouw inzicht geven in hoe leuk en waardevol telefonische acquisitie is in het verkoopproces.

In de meer dan 100 pagina’s van dit boek krijg je tips over het bepalen van je doelgroep, adressenbestanden, pitchen, afspraken maken, gatekeepers, omgaan met weerstand en het bijhouden van de voorgang. Aan het einde van het boek kom je erachter of jij een agressieve pitbull of slimme teckel bent. Bestel ons boek eenvoudig online bij ManagementBoek.nl of Bol.com!

 

Lees ook onze andere blogs

“Laten we samen onderzoeken in welke mate onze dienstverlening voor jouw onderneming in het bijzonder een extra rendement oplevert…”