Jij hebt een product of een dienst ontwikkeld waar iedereen, ja écht iedereen, dolgelukkig van wordt. 🤩 Het lost volgens jou een wereldprobleem op, dus iedereen wil het hebben! Dus, jij hoeft niet eerst te onderzoeken of er wel vraag naar is en je hoeft ook niet eerst even te checken hoe het staat met de levels van enthousiasme bij de doelgroep voordat jij jouw product of dienst de markt op torpedeert. Welnee! Jouw product of dienst is ‘dé bom’ en iedereen zal het erover hebben!
Goed, maar nu even realistisch.. Zo werkt het natuurlijk niet! De kans dat de markt helemaal niet zit te wachten op je product in de huidige vorm is heel groot.
Natuurlijk mag je enthousiast zijn..
Het is heel normaal dat jij enthousiast bent over jouw nieuwe product of dienst. Sterker nog, het is eigenlijk een must dat jij er zelf heel enthousiast over bent. Als je er zelf niet in gelooft, dan zullen anderen dat ook niet doen. Tot zo ver is jouw enthousiasme prima en zeker ook noodzakelijk om succes te bereiken. Maar dan…
Verwar jouw verwachtingen niet met de werkelijkheid die de markt jouw te bieden heeft. Is jouw vertrouwen in het product of de dienst wel écht ergens op gebaseerd? Natuurlijk zijn er mensen die écht op jouw product of dienst zitten te wachten, maar waarschijnlijk zijn er meer die dat niet doen. Wat we willen zeggen is: blijf realistisch en doe gewoon even onderzoek voordat je die telefoon in handen neemt.
Bespaar jezelf het geld.. en de teleurstelling!
Als je de markt niet vooraf verkent en gewoon maar aan de slag gaat met telefonische acquisitie, dan is het risico relatief groot dat jij van een koude kermis thuis gaat komen. Je investeert veel tijd – en dus ook geld – en het enige wat je ervoor terug krijgt is een teleurstelling. Het rendement op de investering ligt zwaar onder de maat. Jouw verwachtingen worden gewoon keihard onderuit gemaaid door de werkelijkheid: de markt ziet er niet uit zoals jij had gedacht. Foutje in de berekening… met desastreuze gevolgen.
Verzamel vooraf kennis van de markt, ontwikkel je product én verkoop het dan!
Bespaar jezelf de tijd, het geld en de teleurstelling door de markt te verkennen voordat jij je enthousiasme in de rondte begint te strooien. Je pakt kansen als je alle nodige kennis van de markt verzamelt. Je kunt je focus beter vooraf goed inrichten dan achteraf aanpassen. Bepaal of jouw enthousiasme wel gedeeld wordt door de beoogde markt, of dat je de focus misschien toch naar een andere markt moet verschuiven. Verken al je mogelijkheden en kansen, maar neem ook de tijd om valkuilen te lokaliseren.
Telefonische acquisitie uitbesteden?
Telefonische acquisitie kan een strategie op zich zijn, maar kan uiteraard ook worden gecombineerd binnen een multichannel aanpak. Wat je ook doet, start altijd met het verkennen van de markt, zodat je precies weet waar jij je pijlen op moet richten om te raken. LEAD Development Company heeft al meer dan 10 jaar ervaring in new business lead development. Wij zetten onze kennis graag in voor jouw doeleinde, met een focus op telefonische acquisitie óf vanuit een multichannel strategie. Benieuwd? Neem dan direct contact met ons op.