Verzilver je whitepaper downloaders naar omzet

door aug 2, 2021Telefonische acquisitie

Je hebt een fantastisch whitepaper geschreven en deze bied je ook nog eens aan via de juiste kanalen. Jackpot! In je handen wrijvend zie je de downloads binnenkomen. De ene lead na de andere dient zich aan. En nu? Achterover leunen, de voetjes op het bureau en wachten tot je jouw omzet ziet stijgen?

Dat kun je wel vergeten!

Whitepaper downloaders zijn in de meeste gevallen nog helemaal niet klaar om jouw omzet te boosten. Daar hebben zij nog wel een zetje of twee voor nodig.. en die ga jij hen geven!

Niet elke lead is waardevol

Natuurlijk, jij wilt zo veel mogelijk leads omzetten in betalende klanten. Toch doe je dit niet door direct de opvolging in te zetten op écht al je whitepaper downloads. Waarom niet? Omdat niet elke lead waardevol is. Niet iedereen die jouw whitepaper leest wil ook daadwerkelijk een aankoop bij jou doen. Er zijn meerdere redenen om een whitepaper te downloaden. Weet je dat er zelfs concurrenten zijn die jouw whitepaper in handen willen hebben, gewoon om eens te zien wat jij allemaal te vertellen hebt?

Concurrenten willen up to date blijven als het gaat om hun eigen concurrenten… Dat betekent niet dat zij zaken met jou willen doen. Integendeel! Bedenk je dus altijd dat niet elke lead waardevol is. Doe onderzoek en screen de leads om te ontdekken welke voor jou wél interessant zijn om op te volgen.

Tijd voor wat persoonlijke aandacht!

Fantastisch, je hebt een lijstje met waardevolle leads overgehouden na je screening. Wachten bij de telefoon tot zij jou een belletje geven om kenbaar te maken dat ze interesse hebben? Nee, natuurlijk niet! Leer de leads alvast een beetje kennen door onderzoek te doen, bijvoorbeeld via social media, en ontdek waar de raakvlakken liggen. Stuur hier en daar een connectieverzoek. Vervolgens pak jij de telefoon op en belt de waardevolle leads.

Zorg ervoor dat je slimme vragen klaar hebt liggen.

Waarom koos men voor het downloaden van jouw whitepaper? Wat vond met van het whitepaper en wat zijn de verwachtingen die de downloader heeft van jouw bedrijf? Ontdek tijdens het gesprek welk ‘probleem’ jij kunt oplossen voor deze lead.

De kracht van luisteren bij het binnenhalen van afspraken

Het is belangrijk om contact te leggen met de downloaders van jouw whitepaper. Het is immers aan jou om hen ‘warmer te laten lopen’ voor het doen van zaken met jouw bedrijf. Je hebt een geweldig goed script voor de telefoongesprekken ontwikkeld. De antwoorden op deze vragen aan de prospect geven jou alle informatie die jij wilt hebben. Dus, je ratelt de vragen achter elkaar op en reageert totaal niet op de antwoorden die gegeven worden.

Tijd is geld, nietwaar? Ja, klopt! Maar door als een wervelwind door een kruisverhoor te stormen en een prospect levert je echt geen succes op. Neem de tijd, luister naar wat jouw prospect te vertellen heb en reageer hier effectief op. Maak duidelijk dat je het begrijpt. Het gesprek draait om de prospect, niet om jou.

Effectieve verzilvering van whitepaper downloaders

Het benaderen van prospects is een kunst. We mogen er best eerlijk over zijn: het is een kunst die niet iedereen bezit. Dat hoeft ook niet! Maar het is wel belangrijk om je bewust te zijn van jouw eigen kwaliteiten op dit vlak. Sta jij sterk in je schoenen en heb je een aanpak ontwikkeld die écht werkt voor jou? Geweldig! Ga zo door!

Laat het resultaat toch wel wat te wensen over? Kost het opvolgen van whitepaper downloads je gewoon veel meer tijd dan dat het uiteindelijk oplevert? Maak dan eens nader kennis met LEAD Development Company! Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op.

Nu je hier toch bent…

Telefonische acquisitie is mooi!

Er is altijd veel discussie over telefonische acquisitie. “Het werkt niet”, “Het is niet meer van deze tijd”, “Niemand zit tegenwoordig nog op jouw telefoontje te wachten”. Toch zijn er in Nederland veel bedrijven die gespecialiseerd zijn in professionele telefonische acquisitie met dagelijks succes!

In ons eigen boek ‘Telefonische Acquisitie; hoe mooi is dat’ delen wij onze visie over en aanpak met koud bellen. Jeroen van Ginkel is al meer dan 25 jaar werkzaam in de wereld van de sales. Met dit boek wil hij jouw inzicht geven in hoe leuk en waardevol telefonische acquisitie is in het verkoopproces.

In de meer dan 100 pagina’s van dit boek krijg je tips over het bepalen van je doelgroep, adressenbestanden, pitchen, afspraken maken, gatekeepers, omgaan met weerstand en het bijhouden van de voorgang. Aan het einde van het boek kom je erachter of jij een agressieve pitbull of slimme teckel bent. Bestel ons boek eenvoudig online bij ManagementBoek.nl of Bol.com!

 

Lees ook onze andere blogs

“Laten we samen onderzoeken in welke mate onze dienstverlening voor jouw onderneming in het bijzonder een extra rendement oplevert…”