Waarom we doen wat we doen…

door jun 21, 2021Telefonische acquisitie

In gesprekken met nieuwe klanten krijgen we vaak de vraag waarom we doen wat we doen. Natuurlijk omdat we goed zijn in het generen van new business afspraken, maar ook zijn we anders dan al die andere bureaus. Wij staan namelijk voor:

1. Een lead is pas interessant als je ook daadwerkelijk aan tafel komt.

2. Om in het B2B-segment aan tafel te komen is er vroeg of laat een echt contactmoment nodig.

3. De telefoon biedt als middel hiervoor nog steeds het beste fundament. Dit in combinatie met de diverse online middelen we tegenwoordig tot onze beschikking hebben.

4. Een afspraak leidt aannemelijk tot extra omzetpotentie als deze afspraak inhoudelijk relevant is en voldoet aan de juiste wederzijdse verwachtingen.

5. De kansen om een nieuwe klant binnen te halen hangen onder andere af van hoe goed je jezelf op het gesprek kunt voorbereiden.

6. Als je leads genereert, genereer je ook relevante marktdata.

7. Inzichten in, en het uitvoeren van, de juiste marketinginspanningen naar aanleiding van deze marktdata levert concurrentieel voordeel op en dus een significante grip op extra omzetpotentieel.

De compromisloze aanpak

LEAD Development Company heeft een compromisloze aanpak ontwikkeld voor het genereren van new business afspraken. Met compromisloos bedoelen we het feit dat je geen keuze meer hoeft te maken met welk middel je leads genereert. Daarnaast beperken we ons in onze aanpak niet alleen maar tot het maken van afspraken. We integreren met meerdere marketinginspanningen, waardoor deze overige inspanningen ook daadwerkelijk verzilverd worden.

We genereren data, en dus relevante inzichten in de markt. Door deze te delen dragen we bij aan het steeds verder optimaliseren van marketinginspanningen en aan het verkrijgen van maximale grip op de markt. Hierdoor ontstaat uiteindelijk de meest ideale marketing mix.

Het fundament van onze aanpak

Op basis van een contactstrategie, en de daaropvolgende contentstrategie, bepalen we het startpunt, ook wel de ‘first-trigger’, en kijken we welke aanvullende triggerpoints relevant zijn. Het fundament van onze aanpak ligt in het merendeel van de gevallen in het telefonisch in contact komen met de doelgroep. Dit doen we omdat 60-80% van de doelgroep over het algemeen op deze wijze prima benaderbaar is. Daarnaast zorgt de directe feedback voor snellere inzichten in de doelgroep als geheel.

Aanvullend zijn er tal van online instrumenten die ingezet kunnen worden als middel om een ‘first trigger’ te veroorzaken en/of te ondersteunen in leadnurturing, om zo een lead te ontwikkelen naar een waardevolle new business afspraak.

Benieuwd naar onze aanpak voor jouw organisatie? Neem contact met ons op!

Nu je hier toch bent…

Telefonische acquisitie is mooi!

Er is altijd veel discussie over telefonische acquisitie. “Het werkt niet”, “Het is niet meer van deze tijd”, “Niemand zit tegenwoordig nog op jouw telefoontje te wachten”. Toch zijn er in Nederland veel bedrijven die gespecialiseerd zijn in professionele telefonische acquisitie met dagelijks succes!

In ons eigen boek ‘Telefonische Acquisitie; hoe mooi is dat’ delen wij onze visie over en aanpak met koud bellen. Jeroen van Ginkel is al meer dan 25 jaar werkzaam in de wereld van de sales. Met dit boek wil hij jouw inzicht geven in hoe leuk en waardevol telefonische acquisitie is in het verkoopproces.

In de meer dan 100 pagina’s van dit boek krijg je tips over het bepalen van je doelgroep, adressenbestanden, pitchen, afspraken maken, gatekeepers, omgaan met weerstand en het bijhouden van de voorgang. Aan het einde van het boek kom je erachter of jij een agressieve pitbull of slimme teckel bent. Bestel ons boek eenvoudig online bij ManagementBoek.nl of Bol.com!

 

Lees ook onze andere blogs

“Laten we samen onderzoeken in welke mate onze dienstverlening voor jouw onderneming in het bijzonder een extra rendement oplevert…”